12 november 2007

OBEGRIPLIGT!

Appropå porslinshandlandet...

De som SÄLJER på Tradera är HELT KLART ett eget släkte!

FÖR

Oberoende vilka futtiga struntsummor man vinner auktionerna med - lika glada och trevliga är de ÄNDÅ!

Nu har det hänt igen...

Eftersom jag ville utöka kaffeservisen jag fick efter min farmor sökte jag igenom hela Tradera efter likadana. EXAKT likadana hittade jag inte - däremot snubblade jag över koppar och fat gjorda av samma tillverkare med samma utformning och liknande dekoration.

Varför inte?

Det gör ju inget att de inte är precis likadana - på det här viset skulle jag VETA vilka jag själv köpt och vilka som varit farmors...

Jag lade ett bud...

OCH

...vann!

För TRETTIONIO kronor har jag nu utökat min servis till dubbelt antal koppar och fat...

TRETTIONIO KRONOR!

Vad får man för DET?

Det räcker ju inte ens till ett cigarettpaket?

OCH

ÄNDÅ skickar säljaren ett vänligt brev där jag tackas för att jag lade ett bud på objektet samt gratuleras för att jag vann?

OBEGRIPLIGT...

DET är vad det är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar