20 november 2007

MORMORSRUTOR

JAHA!

Idag, på jobbet, fick jag ytterligare en av mina brillianta ideer - jag skulle virka mormorsrutor och fixa fina kuddfodral till julen...



När jag gjort mitt - sagt tack och adjö - vi syns på fredag - gick jag till garnbutiken - köpte garn och virknål (som jag förmodligen har ett tiotal av redan NÅGONSTANS i källaren)...

OCH

Åkte sedan glad i hågen hem för att börja virka....

MEN

DÅ uppstod det ett litet problem!

Sist jag virkade mormorsrutor var 1994 när jag släpade på 30 kg extra (väntade dottern) och inte orkade göra så mycket annat än sitta och virka rutor.

JÖSSES vilken varm sommar DET var - varmaste sommaren i mannaminne!

ABSOLUT!

Fast....

Det var ju inte DEN jag skulle skriva om nu...

IALLAFALL

Då virkade jag alltså en jäkla massa rutor och TANKEN var att det skulle bli en filt sen - en filt till babyn...

Rutorna finns fortfarande kvar - LÖSA - nere i källaren någonstans!

Vart var det nu jag ville komma?

JO!

Jag minns inte hur man virkar mormorsrutor!

Hur kan man GLÖMMA något så enkelt som mormorsrutor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar