29 november 2007

HELA VÄRLDEN ÄR VIT!

I vanliga fall är det ett rent helvete att få upp ungarna på morgnarna - man kan stå och skrika sig hes men INTE att de behagar vakna...

FAST

Imorse behövde jag bara titta ut genom fönstret och säga:

- Nämen titta - hela världen är VIT!

OCH

VIPS så var båda uppe som skott och glodde ut genom fönstret - glada som lärkor - det har SNÖAT!

SUCK säger jag bara...

FÖR

JAG känner då ingen större entusiasm!

Nu börjar det IGEN - krånglet med VINTERN!

Som jag skrev tidigare:

"Vintern är jobbig - ett enda krångel med SNÖ och KYLA, våta vinterkläder som vägrar torka över natten, släpande av ved, eldande, ständig rädsla att du i misstag råkar elda upp hela huset, SVINKALLT inne, slirig väg som det inte går att köra på utan att fastna, tröstlöst sandande, struntar du i att elda och värmer huset med el lipar du blod över kommande elräkningar, ungarna ska skida i skolan - de har inga skidor - du vägrar köpa - lärarna undrar varför - varför ska du sätta ut en massa pengar på skidor när de kommer att användas HÖGST fem gånger, ungarna ska åka skridskor - de skridskor de har är för små - du köper nya - då är det plötsligt för kallt för att åka - när det blir varmare är isen för dålig, vågen visar tio kilo för mycket - du borde banta... "

MEN

Å andra sidan vore det ju ganska tråkigt med en lillajul UTAN snö...

Kanske jag, för en gångs skull, skulle vara tyst och tacksam...

OCH

Hoppas att den får vara kvar!

Önskar er alla en riktigt fin dag - nu ska jag ut och skotta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar