11 oktober 2010

Tur i oturen


Min startsida är Googles sida och nu när jag startade datorn fastnade den sidans "
Jag har tur"-knapp i ögonfånget...

TUR

DET hade jag faktiskt idag...

FÖR

Hade det varit en
"jagharfananammaPMSochallaminakollegerfi**ashelatidensåduskabannemigfålidapolis" som stoppat oss nere i byn hade jag varit en hel del fattigare i skrivande stund. Jo, skatten är betald, bilen ÄR besiktad (inte länge till men det är ju nuet som räknas) och det enda jag blåste in i deras alkoteströr var lite avdankad, unken tobaksrök från nedre högra hörnet i vänster lunga...

MEN

Grabben, som satt där bak, hade naturligtvis inte bältet på *jäkla unge*!

Tack och lov underlättades situationen upp på grund av att hon inte pratade svenska och jag inte pratade finska och hon därför ville bli av med mig så fort det bara var möjligt...

ELLER

Så kanske hon läser min blogg med hjälp av "Google translate" och visste att jag har dåligt med pengar?

Strunt samma - resultatet blev en muntlig varning - jag hade TUR och det är jag tacksam över!

4 kommentarer:

  1. Jag har idag haft turen att återupptäcka din blogg = )

    SvaraRadera
  2. Nja...tur och tur ...allt är ju relativt men tack för att du tycker så! :D

    SvaraRadera
  3. Ja, pappa varnade för poliserna i Kimito idag, tror vi mötte dem på vägen sen så vi kunde andas ut redan i Sagu

    SvaraRadera
  4. De var, liksom älgflugorna, hur många som helst - överallt stod de och antingen stoppade folk på skoj eller så mätte de hur fort man körde!

    SvaraRadera