20 oktober 2010

Slug katt!


Igår kväll, när vi upphängda och nedsläppta slappade i soffan för att njuta av House, satt
Hemulen på golvet och såg lidande ut - han ville nämligen ha MAT...

FÖR

Förr i tiden fick han alltid en sats i sin skål till kvällen trots att han enligt alla regler borde vara mätt och belåten - "Vill Mulen ha nanna - jasså Mulen vill ha nanna - tuttinuttikissen ändå"...

MEN

När Stinky flyttade hem till oss började Hemulen få obehag för lådan (Stinky heter ju faktiskt inte Stinky för ro skull) och ger man dem nu mat på kvällen får man räkna med att det kan finnas suspekta fläckar på hopkrafsade mattor någonstans i huset när man stiger upp om man inte vaknar av hans halvkvävda kraxande vid tre-tiden då och släpper ut honom trots att man egentligen inte vill att kattkräket ska vara ute på natten...

Iallafall - Hemulen satt alltså där och såg hemskt eländig ut när han plötsligt stelnade till, glodde upp på mig med uppspärrade ögon, stirrade ner på golvet, steg upp, backade och satte sig för att sedan upprepa proceduren - glodde på mig, stirrade ner, steg upp, backade och satte sig...

- En SPINDEL matte - det är en SPINDEL här!!!!!!

När jag i panik rusar upp, hämtar ett glas, fångar spindeln och på väg ut med det äckliga aset ser att kattornas matskål är tom häller jag , utan att tänka efter och av gammal vana, i lite knallar när jag kommer in igen...

Slug katt!


"Sluga Hemulen"

"Stinky"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar