18 oktober 2010

Barnprogramstrauma


EGENTLIGEN skulle jag idag svära ve och förbannelse över den idiot som planerat min bils kylarsystem...

MEN

För att kunna göra det var jag först tvungen att muta "Lilla damen" med en film (sitt här nu - mamma ska vara liten stund på datorn) - dagen till ära blev det en ny film, vad var det den hette nu igen...Postis Per någonting...

OCH

Tack vare den käcka intromusiken blev hon intresserad direkt medans mamma trallade iväg till köket där äldre dottern satt och åt frukost...

- Vad fan är det där för film?
- En ny film, "Postis Per, Postis Per la la la la lalalala" - Internet är fantastiskt!
- Herregud ändå - tacka vet jag Bolibomompa!
- Ja men nu är det inget alternativ!
- Det är väl bara skit ändå, annat var det på 90-talet - DÅ var det bra!
- Hördududu, annat var det minsann på SJUTTITALET - DÅ var det hejsan hoppsan ser du!

FAST

Sedan blev jag tyst - när jag tänkte efter fick jag ju panik av nästan alla barnprogram som visades då!?!

Ta till exempel "Mumintrollen" - inte den tecknade varianten (fanns det ens någon sådan?) utan den där de klätt ut sig till alla de där äckliga kräken - fy fabian vilken hemsk upplevelse - jag har Muminfobi ännu idag...

OCH

"Vilse i pannkakan" samt "Beppes godnattstund" var ju inte bättre de - "fäääääärdig" - hu jeda mig ändå!

Sedan fanns det "Från A till Ö" där jag hade obehag varje gång Hedvig cyklade omkull, "Teskedsgumman" som fick mig att skämmas gång på gång när hon trudeluttade sig liten och "Farbror Frippes skafferi" med alla de där burkarna huller om buller...

FÖR

Att inte tala om "Anslagstavlan" som dock inte var ett barnprogram men trots sin harmlöshet fick mig springa i panik varje gång gubben blåste bort alla andras lappar när han ville sätta dit en egen...

Brrrr.... *ryser*

Visst fanns det bra program också - "John Blund", "Drutten och Gena", "Fem myror är fler än fyra elefanter"...

MEN

Det är ju faktiskt de OBEHAGLIGA programmen jag minns bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar