13 oktober 2010

Ha en bra dag!


Idag har jag inte så mycket att säga...

FÖR

1. Jag försöker sätta mig in i hur man gör för att ansöka om att få LÅNA läroböcker från gymnasiet istället för att köpa egna - jag hoppas verkligen lånemöjligheten även gäller för kombielever, gör det inte det får dottern börja studera heltid i gymnasiet, punkt. *Check - gick inte för sig - operation "är du säker på att du inte vill studera heltid i gymnasiet" påbörjas ikväll*

2. Jag borde få laboratorietid åt båda tonåringarna beställd men vet inte förfaringssättet - har gjort det förut men det är så himla råddigt - ringer man mottagningen/tidsbeställningen och "fel" person sitter där får man svaret att man ska ringa labben och när man sedan ringer labben säger de att man måste ringa tidsbeställningen - VART ska man egentligen ringa för att irritera så få människor som möjligt??? *Check - gick hur bra som helst*

3. Luftvärmepumpen har fått spunk - den vill inte ge värme överhuvudtaget - min pappa har skickat intruktioner över hur man ska köra diagnostik på grunkan. Snabb läsning av allt igår - något om att man måste trycka "den" och "den" knappen samtidigt som man trycker "den" för att sedan välja "den" och då ska mojängen börja blinka på ett visst sätt - av dessa blinkningar får man sedan ett hum om vad som är fel? Jag är illa rädd att jag borde läsa igenom det några gånger till för att få NÅGON koll! *Check - funkade efter några försök*

4. I skrivande stund är det -3.2 grader där ute och en vän på FB skrev imorse att han höll på att slira i diket flera gånger imorse, mellan varven var det nära att han krockade med både hjort och hare - jag skall alltså försöka mig på att byta däck! *Här tycks det stå stilla* uppdaterat - har tid beställd till klockan 15!*

5. Här fattas något...vad har jag NU glömt igen då?

SÅ...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar