11 oktober 2010

Gammalt blir nytt


Jag är så nöjd med mig själv just nu...

FÖR

Trots att jag sa att jag ville börja om på nytt med mitt bloggande, starta om och allt det där...


Ville jag ha mina gamla inlägg kvar - bloggandet är en typ av dagbok för mig, ett sätt att skriva av mig och även om jag kanske inte skriver vad som egentligen hänt just den dagen minns jag själv vad jag skrev just då - på så sätt kan jag gå tillbaka och kolla datum osv.

Nåja, iallafall - min gamla blogg fanns ju på en helt annan server och deras bloggprogram fungerade inte ihop med det här bloggredskapet så att flytta över allt genom att klicka på en knapp gick inte och jag hade nästan gett upp...

TILLS

Jag idag hittade ett script hur man konverterade gamla bloggen till ett format för att kunna öppnas i ett annat format som man sedan i sin tur kunde exportera till en fil som den här bloggen förstod...

Hänger ni med?

Bra!

NU har jag alltså allt mitt dravel på en och samma sida - allt nonsens jag knackat fram ända sedan mars 2007 när jag började blogga - DÄRFÖR är jag ganska nöjd just nu...

OCH

Dessutom klarade jag av att ändra räknaren utan att förstöra allt - jag var ju bara tvungen att räkna ihop besöksstatistiken för gammal och nytt...eller...tvungen och tvungen....jag gjorde det på skoj! Gamla bloggen hade haft 30110 besökare som läst mina inlägg 39 133 ggr - tillsammans med det fåtal som hittat min nya blogg blev det nu 35 205 besökare som läst inläggen 47 166 ggr...

Nu ska jag minsann belöna mig själv med äppelkaka och vaniljsås!


"Min gamla blogg är snart ett minne blott"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar