03 oktober 2010

Perfekt dagdröm just nu


Ibland känns allt så förbenat tungt och meningslöst - igår (och idag) var en sådan dag - så fort jag steg upp var dagen genomsyrad av "jag orkar inte" och "det var då hel*ete att det ska behöva vara så här". I vanliga fall försvinner den känslan bara jag sätter igång med något...

MEN

När man inte har varken lust eller ork att göra något är det meningslöst det också...


Jag lekte med tanken att kasta både ungar och grejer i min fallfärdiga bil och köra upp till mamma - tack och lov sansade jag mig i tid - hade jag satt den planen i verket hade vi förmodligen suttit strandade i Rauma just nu och varken kommit upp eller ner.

Istället kollade jag upp Riskas hemsida för att se vad det fanns för hus till salu "där uppe" och då hittade jag det här:


Där skulle jag mycket väl kunna tänka mig att bo - huset borde rustas upp men det gör ju inget - jag gillar ju att fixa och greja och uthusbyggnaden skulle vara perfekt för både det ena och det andra projektet, lite höns här, lite vaktlar där och vem vet, en häst eller två. Att det i skrivande stund finns minst två lediganslagna arbetsplatser inom 30 km från huset gör ju inte saken sämre...

Ibland måste man dagdrömma för att orka med vardagen...

OCH

Den här drömmen passar mig perfekt just nu!

4 kommentarer:

  1. Att drömma kostar ingenting......... och vem vet, mitt i allt slår drömmen in :)
    Och egentligen ......... va hindrar dej/er från att flytta? om det är det du innerst inne vill ? (fast då skulle de ju bli ännu mer sällan att vi träffas :(! )

    SvaraRadera
  2. Det är den krassa verkligheten som hindrar - det att jag A. måste sälja huset eller B. hyra ut det. Om jag säljer det är det ett rent under om jag får mitt lån betalt med försäljningssumman och hyr jag ut det så har jag inte pengar att flytta för...inte för att jag skulle ha det om jag säljer heller förstås...och sen ska man ORKA fixa allt som har med flyttandet att göra...osv... :/

    Så...vi får se (och vi ses ju så ofta nu också :))

    SvaraRadera
  3. Kom att tänka på en sak....MÅSTE du få lånet betalt då? Om du säljer det där huset och köper ett annat för pengarna du får, så fortsätter du betala på det gamla lånet...?
    Lån hamnar man ändå att ha och det lönar sig ju inte att ta ett nytt med alla dess kostnader?
    Att hyra ut är alltid en risk eftersom man inte till 100% vet hurdanna hyresgäster man får....och går nåt sönder så måste man i allafall fixa det...
    Kom upp hit nu ba :)

    SvaraRadera
  4. ..testa att se om det finns spekulanter....

    SvaraRadera