13 oktober 2010

Dålig dag


Jag har en dålig dag...

FÖR

Luftvärmepumpen har inte bara fått spunk- den har gett upp. Det är alltså inte bara att byta ut en del här och en del där utan bara att montera ner och trycka ner i batteriåtervinningslådan. Efter koll med försäkringsbolaget visade det sig att min hemförsäkring täcker detta problem (förutom självrisken då)...

MEN

Först måste jag köpa en ny, montera den och SEDAN skicka in skadeanmälan och kvitto?

JAHAAAA, då är det ju inga problem - jag menar, säkert har jag någon tusenlapp jag totalt glömt bort sparad i en kaffeburk nånstans!

Gymnasieböcker får man bara låna från skolan om man är heltidsstuderande i gymnasiet vilket dottern inte är i och med att hon kör kombinerat gymnasie / yrkesläroanstalt så den frågan löstes inte så där lätt den heller inte...

DESSUTOM

Kollade jag upp vad vinterdäck till hennes moped skulle bli att kosta (efter att jag fått höra hur många bilar som krockat imorse på grund av halkan respektive hur många som hade hamnat i diket) - summa för två däck skulle bli 150 euro - säkert ett kap för de som har pengar men omöjligt för mig...


Jag snokade upp det här med skolresestöd från FPA - det sket sig det också eftersom skolresan borde vara över 10 km och vi har cirka 8.

Det sägs att pengar inte gör en lycklig...

MEN

Nog fan hjälper de till!

2 kommentarer:

  1. din stalker says also :( grrrrrr...hate to say it also but money yup helps a lot.

    SvaraRadera