16 oktober 2010

Rullgardinshuvudbry


Igår fyndade jag fyra meter orangefärgat tyg för futtiga fyra euro...

OCH

Idag är det tänkt att det ska bli någon typ av rullgardiner till vardagsrummet av det - i skrivande stund har jag dock inte riktigt kommit på HUR...

Jag har en symaskin. Den inköptes från NetAnttila för x antal år sedan och kostade i stort sett ingenting. Det var inte priset som avgjorde att det blev just den utan det att den är som gjord för "dummies". Ingen skillnad vad man ska göra med den - sy eller fylla på en sån där liten rulle undertråd (det är ungefär allt man KAN göra men HEJ - den var ju billig) så är allt numrerat - "Här drar du först, sen drar du hit och sen tar du den via här".

Fantastiskt!

Till och med JAG kan använda den...

Om jag hittade alla delar till den alltså...

OCH

Även om jag faktiskt tog mig tid att hitta alla delar till underverket skulle jag ändå inte kunna sy för senast den blev använd var när dottern körde "nu ska jag minsann sy flera hundra kanin-, och kattselar bara på skoj" för något år sedan och då hände något odefinierat som gjorde att det helt enkelt inte gick att sy längre. Förmodligen är det något simpelt problem som damm i maskineriet eller annat banalt...

MEN

Eftersom jag då varken hann eller hade lust att ta mig an projektet plockades apparaten i bitar och delades upp på förvaringsplatser där det fanns rum - nu orkar jag inte ens börja leta efter alla delar mer...


För att kunna sy borde jag först storstäda förråden på vinden, sedan plocka isär maskinen för att åtgärda att den inte fungerar och sen plocka ihop den igen...

Det går ju inte riktigt ihop med att jag vill ha mina rullgardiner färdiga IDAG...

OCH

De ska bli klara idag...

Bara jag kommer på HUR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar