29 oktober 2010

Inte riktigt min grej...


Tro det eller ej men jag har börjat sticka!

Visst har jag gjort det förr - i lågstadiet till exempel, om jag minns rätt stickade jag en vit katt med ståltråd i svansen och knapp till näsa...och herregud...jag stickade ju till och med ett par vantar...NU minns jag DET!?!

FAST

Sedan dess har det liksom inte blivit av och det här med "know how" har försvunnit...

MEN

För några dagar sedan när mina fötter kändes som isblock bestämde jag mig plötsligt - "NU ska det stickas sockor!"

För att göra en lång historia med mycket "var i hel*ete finns stickor och garn", "hur f*n lägger man upp maskor då?", "vaddå, avig och rät?", "och hur tycker de att en människa ska kunna hålla reda på fem stickor samtidigt?", "voi nu vi**u, det får bli tubsockor" och "men det här tar ju EVIGHETER" kort...


Stickar jag nu små fyrkanter (som i ärlighetens namn inte alls blir fyrkanter) - de ska sedan på något magiskt sätt sys ihop och bli tofflor...

Vi får väl se hur det går...

FÖR

Det här med handarbete är inte riktigt min grej...

3 kommentarer:

  1. ....Ok..jag tar med egna ( från förra året )

    SvaraRadera
  2. En av tre systrar förser oss med stickade sockor, du kanske kan beställa av henne istället för att frysa om fötterna. Ni kan ju ses utanför Löytöhalli och göra upp affärerna.

    SvaraRadera
  3. Pappa:
    Ja gör det för säkerhetsskull! :)

    Maria:
    Jag ska se hur det blir med mina lappar - sen ger jag upp och stämmer möte :D

    SvaraRadera