04 april 2011

Stackars, stackars Saga...


Jag borde gå och lägga mig men tycks inte kunna slita mig från datorn. När jag ÄNTLIGEN kom mig för att stänga FB och mailen var jag bara tvungen att gå och kolla lite bloggar - typ Alfons Åberg...


"Jag ska bara..."

OCH

När jag tog en snabb vända förbi dotterns blogg och såg hennes fotografier på ena kaninen - "Nalle" - kom jag på att jag MÅSTE skriva ett kort inlägg om kräken...

FÖR

Efter flytten har vi endast fyra djur kvar - katterna "Hemulen" och "Stinky" samt kaninerna "Nalle" och "Saga". "Hemulen" var redan från tidigare kastrerad men när vi väl var här och alla rara fyrfotade vänner plötsligt skulle omvandlades till heltids inneboende blev det "TJOPP TJOPP" för "Stinkys" och "Nalles" del också - hastigt och lustigt hade vi nästan alla hanar i familjen omvandlade till eunucker (grabben är helt klart mer misstänksam nuförtiden - han har blivit
mycket försiktig av sig).

Innan "Nalle" blev "Ballösa Nalle" eller bara "BalleNalle" var han ganska jobbig - att ha en okastrerad kaninhane i samma rum som en kaninhona är
inte kul. Vet ni hur långt en pilsk kanin kan stritta revir? DET om något borde tas upp i Guinness rekordbok, tro mig!

Iallafall - operationen gjorde underverk - nu har han omvandlats till en lat jäkel som sakta men säkert börjar bli riktigt rund och go. Vi (läs jag) tycker det är jättebra - inte nog med att han slutat rymma varenda natt för att hysteriskt försöka komma åt att uppvakta "Saga" - nu behöver man inte torka revirstritt längre överhuvudtaget...

MEN

Slampan "Saga" är däremot måttligt road!

FÖR

Idag, när vi testade ha dem i samma bur, försökte hon ALLT för att få den uppmärksamhet hon ansåg sig förtjäna - den uppmärksamhet hon fick FÖRR. Hon lade sig bredvid honom med svansen upplyft - ingen reaktion. Hon hoppade runt honom på ett sexigt sätt (kaninmässigt sett då alltså) - ingen reaktion. Till slut hoppade hon helt fräckt upp på hans rygg och började rida: "
Men för hel*ete din dumma idiot - så HÄR gör man ju - vad är det med dig? " - det hjälpte inte det heller - "Nalle" bara låg där och såg likgiltigt uttråkad ut.

I skrivande stund sitter hon och tjurar - förmodligen undrar hon vad det är som har hänt?

Varför älskar han inte henne mer?

Har kärleken tagit slut?

Stackars, stackars "Saga"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar