08 april 2011

Bananlådekaka


Tack vare en av farbror Kekas kommentarer på FB blev jag sugen på banankaka men receptboken där jag plitat ner DET receptet finns nerpackad i en av de otaliga bananlådor (NÄMEN - vilket sammanträffande) jag förvarar lite här och där...



Besviket insåg jag att någon SÅN blir det INTE...

FAST

Sen kom jag på att jag hade receptet på bloggen!
(Å sen undrar folk varför jag bloggar)

Nu kommer det igen:

BANANLÅDEKAKA

2 ägg
1.5 kaffekopp socker
3 bananer
2.5 kaffekoppar mjöl
1.5 teskedar bakpulver
1 teskedar matsoda
2 teskedar vaniljsocker
100 gram smält margarin eller smör
6 matskedar grädde

1. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Mosa bananerna och blanda i dem i smeten.
3. Blanda mjöl, bakpulver, matsoda och vaniljsocker.
4. Rör i denna blandning i smeten varvat med det smälta margarinet eller smöret.
5. Rör till sist ner grädden.

Använd en rund hålform och grädda ungefär en timme i 175 grader.
När kakan är klar så låt den svalna och förvara den sedan i kylskåpet.

Orkar inte baka idag, vi får se hur det blir imorgon - nu har jag åtminstone tillgång till receptet så att jag KAN om jag VILL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar