08 april 2011

Saknar min soffa!


När vi flyttade gav jag bort vår gamla soffa - dels för att den inte skulle ha fått plats i flyttlasset, dels för att den inte (trodde jag) skulle ha fått plats i vardagsrummet eftersom det rummet skulle agera vardagsrum, lekrum och sovrum...


OCH

Väl här köpte min kära far ett soffmöblemang åt oss på Retro.

Jag ÄR tacksam, missförstå mig inte...

MEN

Vår gamla soffa var en sån där soffa man förlorade sig själv i - den var varm, mysig, mjuk, stor och hade massor av ryggstödskuddar med dun.

Ibland saknar jag den...

ELLER

För det mesta saknar jag den!

När jag blir rik ska jag skaffa en stor, mjuk soffa - kanske en från Ikeas "Ektorp" serie? Gärna den äldre modellen - den som har en betydligt vackrare blå färg än den som finns nu...

Min gamla soffa - så stor att det inte gick att få med hela på bild hur man än försökte. Ja, det var tider det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar