04 april 2011

Annorlunda dag


Idag har det varit en annorlunda och händelsefull dag - jag började nämligen på en kurs där det är tänkt att jag ska "få" hygienpass OCH förhoppningsvis truck-kort. Truck-kortet råder det delade meningar om - JAG tycker jag borde ha ett sådant men kursarrangörerna är lite mer skeptiska - de har gett mig tid tills imorgon att komma på en riktigt bra orsak till att jag verkligen behöver det...




Det ska jag ägna hela kvällen åt - med god tur hittar jag på ett par A4:or!

MEN

Det är ju inte bara jag som haft en annorlunda och händelserik dag - det har ju varit ganska mycket nytt för "Lilla damen" också.

Från att alltid ha varit hemma med mamma har hon nu blivit stooooora flickan som har en alldeles egen dagistant och trots att jag bävade har första dagen faktiskt gått riktigt bra.

Trots att ungen var svullen, skrapad och röd i halva ansiktet på grund av att hon ramlat när de var ute (
siktit mamma - e HAAAALT), hon för första gången i sitt liv sovit dagssömn utan mamma på ett nytt ställe + att hon efter sin dagssömn tydligen mantrat "mamma e jobbe - hemta Sasa sen" gång på gång för sig själv...



Ville hon INTE hem när jag hämtade henne!

Helt ok tycker jag!

Vi får se hur det går imorgon...

2 kommentarer:

  1. Roligt att du kommit igång med bloggandet, jag läser troget!

    SvaraRadera
  2. Det blir liksom ett måste...så länge jag höll upp var det inga problem att låta bli men nu när jag börjat igen så får jag abstinens om jag inte får skriva av mig :) (Tack! :)

    SvaraRadera