17 april 2011

Mamma/pappa/barn NU


När jag hängde tvätt ute på balkongen lyssnade jag samtidigt på några barn och deras lekar nedanför på lekplatsen...

De bestämde sig för att leka "mamma/pappa/barn"...

- Jå, he leker vi! *Ja, det leker vi*
- Tå bor ja ijenand! *Då bor jag här*
- Jag kombä me! *Jag kommer med*
- Nä, int kan du ju he. Jag bor ju ijenand så tå måst ju du bo naananderstans! Du kan bo tär! *Nej, det kan du ju inte. Jag bor här så då måste du bo någon annanstans. Du kan bo där*
- Jaja, he va ju he å! *Jaja, det var ju det också*


Sen kom den yngsta:

- Tå bor ja med te! *Då bor jag med dig*
- Nä fö dä hä gango ska du bo me mamm, ja har liti ödit ja fö ja ha ju just flytta in! *Nej, för den här gången ska du bo med mamma, jag har lite stökigt för jag har ju just flyttat in*

Dagens barn har det inte lätt - det var betydligt enklare att leka mamma/pappa/barn FÖRR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar