27 april 2011

Diskmaskin önskas


Dagar som den här, när jag lagar älgstek (tusen tack till min älskade favoritsvåger) med (sönder)kokt potatis, gräddsås och kokta grönsaker medans äldre dottern slänger ihop en grönsakssoppa (vegetarian - bara såna skulle välja GRÖNSAKSSOPPA före älgstek) och äppelpaj med frastäcke samt vispad grädde till efterrätt...

OCH

Gårdagens disk fortfarande ligger och vräker sig i diskhon...



Önskar jag mer än någonsin att jag hade diskmaskin!

På Huuto har de mängder av billiga såna - de befinner ju sig naturligtvis i Helsingfors. Visst kunde jag ropa in en sådan för 20 euro, kasta mig i bilen och ranta ner - det skulle ju ändå vara billigt...

MEN

Jag tvivlar verkligen på att jag ens med våld skulle få in den i Ka´n. Kanske jag skulle ta Rune med? Min lärare i sjömansskolan. Han sa alltid att "Går det inte med våld så går det med mera våld" - HAN kanske skulle få in en diskmaskin i en Ka?

Det är synd att man inte idkar byteshandel mer - jag menar, man kunde ju köra ett hederligt byte, till exempel...

För en diskmaskin får du si och så många timmar att jag städar ditt hus eller krattar din gräsmatta eller...ja typ...

Nä, det var bättre förr!

Nu måste jag gå och diska!

1 kommentar: