05 april 2011

En lugn stund på balkongen?


"Lilla damen" är fullt upptagen med att se på "Musses klubbhus" och jag smyger mig ut på balkongen för att röka. Jag hinner knappt tända cigaretten innan ungen kommer tassande och öppnar dörren....


-
Va jööö du mamma? Jökej du?
- Ja, vänta lite, mamma kommer just!
-
Sassa komma me å jöka!
- Nej nej, du har ju inga kläder på och det är kallt. Gå in nu så kommer jag snart!
-
Ok, hej då!

Hon börjar stänga dörren men hänger upp sig på hur handtaget ska vara - prövar att ha det uppåt, svänger det neråt, testar uppåtvänt igen...

- Snälla du, låt dörren vara nu annars låser du ut mamma igen och det var ju inget roligt sist du gjorde det! (
Jag höll på att frysa ihjäl - stod och bankade på fönstren i typ 20 minuter för att de äldre ungarna skulle komma och öppna men de trodde att jag spikade upp tavlor så där kom det minsann ingen handräckning - hade inte "Lilla damen" tills slut kommit på hur man öppnade hade jag väl stått där än!)
-
Nä! Sassa komma me ut!
- Nej, det är kallt och du har inga kläder på - gå och se på tv nu så kommer jag riktigt just!
-
Komme Musse på teben!
- Ja, tänk vad kul - gå och kolla det nu då!
-
Ok, hej då!

OCH

Så börjar hon stänga dörren igen bara för att riva upp den ytterligare en gång:

-
Kramen!
- Jaja, kram då *
och så kramas vi*
-
Hej dåååå mamma!
- Hej då.
-
Nä, puss osså! *står och trutar med munnen*
- Jaja, puss också *
och så pussas vi*
-
Ja äschkar dej mamma!
- Jag älskar dig också!
-
Hej dåååå, NÄ KRAMEN!
- Ja ok då, kramen! *
och så kramas vi*

SEN går hon in till Musse igen - nöjd och glad...

OCH

Det är jag också - ända tills jag upptäcker att cigaretten brunnit ut för länge sen...bara att slänga bort och gå in!

De som påstår att det är avkopplande att röka vet inte vad de pratar om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar