03 april 2011

Kinapuffar


Om det finns något godis som jag med gott (hehe) samvete kan kalla favoritgodis så är det "
Kinapuffar".

Tidigare kunde man köpa hem ett lager varje gång man tog en tripp över till Åland men nuförtiden har detta avgudade nöje försvunnit ur sortimentet i alla Tax Free butiker och jag hade gett upp.

Visst har jag bett (
läs tvingat) min pappa att släpa med sig ett lass var gång han hälsat på men de påsarna har inte räckt länge - slafs slafs och så har de tagit slut innan jag ens märkte att jag börjat...

FAST

I fredags, när vi tog en liten runda på storloppisen i Jeppis - vad såg jag då?



KINAPLATTOR!!!!!



Jag köpte naturligtvis hem en bunt och planerade så stort att jag skulle fotografera detta oerhört underbara fynd...


MEN

Jag hann inte - att gilla Kinapuffar är tydligen genetiskt - de tog slut innan jag ens hann plocka fram kameran...

Nästa lass gömmer jag och äter själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar