12 april 2011

Dumma teben!


Nöjet med att ha tillgång till tv-kanaler igen är tudelat för även om jag, å ena sidan, njuter att kunna sitta och zappa mellan hur många program som helst (istället för 999 kanaler med myrornas krig som det var förr) så blir jag, å andra sidan, emellanåt lite deppad...

FÖR

Nu vill ju jag OCKSÅ bli 10 år yngre, stylas upp till oigenkännlighet av Trinny och Susannah, vinna massor med pengar OCH en bil på Postkodslotteriet, gå på fastighetsjakt i England samt göra härliga fynd som i Antikdeckarna (jag vet mycket väl att det är gamla avsnitt - JAG har åtminstone inte sett dem förr)...

FAST

Om jag skulle baxas in i en glasbur för att kontrollera mitt "bäst före datum" skulle jag antagligen rankas som minst 16 år äldre - 10 år bort av det skulle ändå få mig att landa på...eeh....vänta nu...sex år mer än jag egentligen är...

OCH

Inte en chans att jag skulle ställa mig i bara underkläderna och pröva kläder framför tv-kamerorna. Jag menar, visst skulle jag kanske bli fin om jag stylades upp av proffs men alla, jag upprepar, ALLA skulle ändå veta hur jag egentligen ser ut under dessa borttrollande kläder och lager med smink.

Dessutom - att köpa fastighet i England i all ära - hur skulle DET gå? Jag som tycker kulturchocken med att flytta från Kimito till Nykarleby är tillräckligt tuff...

Vad återstår då´rå?

Bli fyndjägare som Anders och Pontus, ha ett antal hundralappar i fickan enbart till att skaffa fina gamla saker billigt eller rotande få tryna igenom folks vindar, källare och uthus...

Vad är fel med det?

Ingenting!

Det låter UNDERBART!

Nej, jag säger som "Lilla damen" när det kommer något skrämmande i rutan - "Dumma teben!". Förr hade jag åtminstone ingen uppfattning om vad det är jag går miste om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar