15 april 2007

SNYGG NAKEN


Jag blir så TRÖTT! Trött på all utseendefixering. Nu ska det tydligen börja en ny serie - en serie där vi ska lära oss att tycka om oss själva nakna.

Tur att jag inte har svenska kanaler för då skulle jag helt klart sitta och glo på den också precis som jag alltid fastnar framför "Extreme Makeover" och "10 years younger". Enda svenska kanalen vi ser är förresten SVT Europa där alla höjdarprogram som "Allsång på skansen" visas.

Jag är definitivt inte nöjd med min kropp, varken MED eller UTAN kläder men jag hänger inte upp mig på det. Ingen skillnad vilken vikt jag har så tycker jag att jag är tjock - även när jag var typ 15 kg mindre än vad jag väger nu tyckte jag det vällde ut åt alla kanter. När jag NU tittar på fotografier av mig själv från den tiden SER jag ju att jag bara bestod av skinn och ben men DÅ såg jag bara fläsk. Samma sak nu.


Jag har insett att det inte lönar sig för mig att gå och tänka på hur jag ser ut jämt - hastigt hänger jag upp mig på det och glömmer allt det andra i livet - det som VERKLIGEN betyder något.

Övervikt hos andra stör mig däremot inte ett dugg. Jag måste erkänna att jag tilltalas av kraftiga män - gärna med mage. Det är vad jag tycker om!

Nå, iallafall.

Även om jag av principskäl är emot all typ av utseendefixering så dras jag till alla de här idiotiska serierna där de gör om människor. I början av serien visas originalet - i slutet en konstgjord docka. En del av dem ser ju rent ut sagt HEMSKA ut efteråt. Det finns inget naturligt kvar hos dem mer - av hela kroppsytan består kanske 80% av bröst. Resten är uppstramat skinn över bländvita tänder.

Hej då gullegumman säger mamman och susar iväg i en limosin. Några veckor senare kommer en helt annan kvinna intrippande i rummet. De vuxna slår hänfört ut armarna men gullegumman ryggar förskräckt bakåt i pappas famn med darrande läpp - vart har hennes mamma tagit vägen? Vad ÄR det här för nåt?

Under tiden de är borta sitter de och lipar över att de är rädda för alla operationer de ska göra. Jag blir ALLTID lika irriterad - "vill man vara fin så får man lida pin" - så ÄR det bara. LITE måste de väl få lida för sin dumhet!

De berättar hur de ALLTID haft komplex för sin näsa, sin mun, sina tänder - hur FULT allt är. Efteråt - när man ser familjen ta emot dem när de kommer hem så upptäcker man att mamman, pappan och syskonen har exakt samma näsa, mun och tänder. Jag brukar undra hur kul det är för dem att efteråt se programmet och höra hur fula DE är? Inte nog med det - barnen då? De som ärvt sitt utseende av sin förälder? Föräldern som lät göra om allt för att det var så fruktansvärt FULT?

Tänker de överhuvudtaget inte efter FÖRE?

Nu ska vi tydligen inte längre behöva klä oss snyggt och sexigt mer eller lägga den perfekta makeupen - nä, nu ska vi vara snygga nakna!

Tanken bakom kanske är god men det hjälper inte - jag blir ändå så trött!

Trött på den här EVIGA utseendefixeringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar