03 september 2013

TÄVLING - När kommer snön?

Jag satt för mig själv och funderade över ett lämpligt ämne till inlägg nummer 1000 - sen slog det mig, mitt i allt, att HEJ, det är ju HÖST! Det börjar bli kallare, råare, mer färg i världen, med andra ord - snart är det vinter!

OCH

Varje höst i ett par års tid har jag haft en gissningstävling - NÄR KOMMER FÖRSTA SNÖN - vad passar väl bättre än att jag kör den nu (igen) som nummer 1000?

Vad man kan vinna?

JO, om det datum och den tid man gissar på ligger närmast den dag och tid första snön faller här i Nykarleby (vet man inte var det är så kolla in kartan här!) vinner man en jätte jättefin handgjord börs från "Trissos sy och stickat":

Visst är den fin!?!

Så hur går det till?

Skriv en kommentar till det här inlägget där du förutom dina kontaktuppgifter skriver vilket datum och vilket klockslag du tror att den första snön i Nykarleby faller - sen är det bara att hålla tummarna! :)

Lycka till!

(ps. om du inte vill ange ditt namn eller kontaktuppgifter - skriv en anonym kommentar med påhittat namn och sedan ett mail till enkelmenrar @ hotmail.com med samma uppgifter så jag får kontakt med dig ifall du vinner!)

9 kommentarer:

  1. 3 december klo.11.25. Benny Norrgård

    SvaraRadera
  2. Snön kommer absolut 28 november.. Hannah Sandell 0451416020

    SvaraRadera
  3. 29.11 kl.12. Melissa Willman. MikroMelly(a)yahoo.se

    SvaraRadera
  4. 27.10 kl. 18 Lotta Wikman

    SvaraRadera
  5. Snön kommer den 15 november Solveig Holmberg

    SvaraRadera
  6. 28.10 klockan 9.30

    SvaraRadera
  7. 1.10 klockan 9 på morgonen

    SvaraRadera