10 september 2013

Goda råd å så där...

Goda råd ges oftast av de som vågar säga sanningen istället för att bara hålla med eller undvika att ta ställning och visst är jag tacksam för goda råd...eller, rättare sagt, ibland är jag tacksam - ibland inte.

FÖR

Jag tror på den egna viljan och att alla bör göra egna val. Jag tror på Gud och att det finns en mening och plan med allt som händer även om man själv inte förstår VARFÖR när det händer (kanske aldrig). Jag tror på ödet. Jag tror det finns gott och jag tror det finns ont. Jag tror att människor bör göra det de blir glada av istället för att bara göra det de borde göra. Jag tror att man ibland måste riskera något för att antingen lyckas eller misslyckas. Jag tror att man måste få pröva sig fram själv även om man undermedvetet vet att man inte kommer att lyckas...

OCH

Jag tror på möjligheten att ge varandra en andra chans.

Det är vad jag tror...

Vad jag däremot VET sedan några dagar tillbaka är att den här låten är min nya absoluta favorit:



Vi får väl se hur länge det håller i sig!

1 kommentar:

  1. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

    Jag tror också på att ge mänskor en andra chans - för saker kan komma i annat sken the second time around. :)

    Sen tror jag också att oavsett vilka val man har gjort i sitt liv, så ska man inte ångra nånting, oavsett om det är bra eller dåligt - för av allt har man lärt sig nånting, åtminstone om sig själv, å det kan i slutändan aldrig vara fel. :)

    SvaraRadera