10 september 2013

Sovmorgon eller inte.


En del saker förvånar mig (ännu) - ta till exempel det här med hur det bara är knappen "Snooze" som gäller klockan 05.30 de morgnar man ska på jobb...

MEN

Hur man däremot blir klarvaken den morgon man är ledig och larmet satt på sig själv och ringer samma tid när man skulle få sova "hur länge som helst"? Nu är det ju nog så att man i min ålder inte sover hur länge som helst ändå men åtminstone skulle jag inte stiga upp 05.30 på min lediga dag, det är då ett som är säkert!

OCH

Vad beror det här på?

Kanske det att jag blir så förbenat arg över att få min "ledig dag, tutta länge" morgon förstörd? Mitt morgonhumör är inte det bästa - jag måste ladda kaffebryggaren varje kväll så att jag bara behöver stiga upp och "knäppa på" direkt på morgonen och Gud nåde den som orkar börja tjafsa med mig direkt jag slår upp mina blå (+ nån timme efter det)...

FAST

Varför kan jag då inte anamma denna ilska de morgnar jag ska på jobb utan bara de morgnar jag egentligen borde få sova?

Jag borde kanske övertala mig själv varje kväll att jag är ledig nästa dag?

"Nåmen nu du Anette, nu ska du sova riktigt skönt och imorgon ska du passa på att sova lääääääänge för imorgon har du ledig dag - OJ vad skönt det ska bli!"

FÖR

Att sedan flyga i taket av ilska när larmet väcker mig när jag faktiskt får sova för en gångs skull - och när jag sedan, till på köpet, sedan inser att "inte nog att jag blir väckt när jag har sovmorgon, jag är ju inte ens ledig utan måste stiga upp och gå på jobb!" så blir jag så rasande att det är omöjligt att slappna av och somna om.

Borde kanske testas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar