02 september 2013

Ledig dag och vänskap

Det är måndag men det gör ingenting, det är nämligen en ledig sådan. Å andra sidan innebär det bara att jag skjuter upp min måndagsnoja med en dag och kör samma vånda som alla andra har idag imorgon istället...

Lediga dagar innebär olika saker för olika människor.

När en av mina väninnor har ledig dag blir hon väldigt rastlös - en ledig dag för henne innebär att hon MÅSTE träffa folk och helst ska det vara program från morgon till kväll för att hon ska känna sig tillfreds med dagen...

MEDAN

En ledig dag för mig innehåller en massa andra måsten som definitivt inte har med det sociala att göra - "tvättkorgen borde tömmas", "förrådet borde ordnas upp", "måste passa på att handla och göra lite storkok så det finns mat att värma eller fylla frysen med"...

OCH

"Nu när jag en gång är ledig kanske jag skulle ta och städa RIKTIGT ordentligt i alla skåp och lådor".



Problem uppstår när vi båda har ledig dag samtidigt - hon tycker att vi ska träffas "för nu är vi ju faktiskt lediga och har tid", jag stretar emot med näbbar och klor för "HALLÅ jag är ju LEDIG - om vi träffas idag får jag ingenting gjort!!!!".

Nä, det är inte alltid lätt det här med att kombinera lediga dagar och vänskap...inte för oss iallafall...

Jag är dock tacksam för att hon (ännu) inte gett upp! :)


Nä, nu måste jag skärpa mig...annars får jag ingenting gjort...

1 kommentar:

  1. ...var rädd om den vännen....sätt på kaffet...det tråkiga livet kommer att hålla på ett tag till och städa...bläääää.../kram

    SvaraRadera