14 september 2013

Fega mamma!


"Lilla Damen" har dille på att pula in sina fötter och ben mellan mina ben och fötter när vi sitter eller ligger i soffan, precis som det att hon jämt vill sitta riktigt, riktigt nära och ha handen på min arm eller trycka in den i min armhåla (eller mellan någon valk på magen)...

MEN

Eftersom jag, istället för snygga och tuffa tatueringar, har mina ben prydda med åderbråck är det där "nupularjaginminfothärpunktslut" inte lika uppskattat av mig som det tydligen är för henne - varje gång säger jag åt henne att vara försiktig. Varför? Jag har ju ont i benen! Oj då, förlåt. Jag kom inte ihåg det.

OCH

Tre minuter senare försöker vi igen.

Idag tappade hon nerverna på sin patetiskt "pitoga" mamma och frågade argt varför jag har så där ont i benen JÄMT?

När jag försökte förklara att det är de där åderbråcken, de där blåa sakerna på benen som gör det och att de inte kan försvinna av sig själva utan att de måste opereras bort...



Var hennes omedelbara svar: - Meh? Varför GÖR du inte det då?

Barn och fyllon säger sanningen...

Mammor är bara fega...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar