15 september 2013

Finaste kvarteret i stan!

Här vaknar jag på söndag morgon och den första tanken som slår mig är att...jag kan vara hur arg, ledsen, glad, irriterad osv kvällen före när jag går och lägger mig...

MEN

Morgonen därpå är jag totalt nollställd - absolut likgiltig. Tydligen bearbetar jag undermedvetet allt ordentligt i sömnen eller så är jag helt enkelt alldeles för trött för att ha intensiva känslor på morgonen.

FAST

Det gick snabbt om när jag satte mig ner och läste ÖT!


Min första reaktion var "eh va?" - jag läste igen och då blev det mer "men vad i *******".

Tydligen är det inte bara jag som reagerar - när jag läste artikeln hade det endast getts två kommentarer, nu börjar där bli en hel del...

OCH
Det är BRA
Det är JÄTTEBRA att folk reagerar. 

Visst förstår jag, till en viss del, grannarnas oro men som en av kommentarerna sa: 

Jag bor hellre brevid stökiga ungdomar som vårdas av professionella ungdomsvårdare och socialarbetare än stökiga ungdomar som vårdas av föräldrar som inte bryr sig...

(det var exakt det jag skulle skriva)

Det här är ju BARN det handlar om! Barn som mår dåligt, som behöver en fristad, ett tryggt ställe, ett HEM eller tillfälligt hem! Barn som inte har föräldrar, eller föräldrar som inte hinner, orkar eller helt enkelt inte vill

Lunas verksamhet hjälper ju inte bara barnen, de hjälper även föräldrarna och vårt samhälle!

Kanske det är därför det finns för lite stödfamiljer också?

FÖR

Att om "man tar emot ett barn som stödfamilj kanske grannen skriver protestlista"?

JAHA! 

Nu har de tydligen ändrat artikeln - synd bara att jag inte kopierade hela texten före det men i huvudsak hänger man nu alltså upp sig på att huset ska användas till att hysa HELA FEM BARN från olika familjer - att huset (som är 200 kvadrat + 20) inte räcker till för detta ändamål och att tomten är för liten. Att kvarteret inte lämpar sig för denna verksamhet eftersom det bland annat ordnas gårdsfester och annat: små tomter med fri insyn är ju inte direkt till uppbyggelse för barn och unga, speciellt inte för de som behöver få en lugn tillvaro”. 

"– Men om vi får vårt hus sålt, flyttar vi. Frågan är bara till vilket pris vi får det sålt. Går priset ner flera tiotusentals euro jämfört med vad vi betalade för det anser jag att Luna familjecenter ska kompensera oss för förlusten."

JIIIIISUS!

Jag är mållös!
Inte ofta jag blir det!

De har i och för sig rätt - att grannarna påverkar en hel del när det gäller priset på ett hus...

OCH

Isåfall borde Luna ha fått det där huset SKITBILLIGT!

2 kommentarer:

  1. Ja..inte ofta jag blir mållös heller..men detta... *suck*
    Finns ett enkelt å bra talesätt som borde ha tillämpats här..
    "He finns int na surrogat fö veti - men he hjälper ti va tyst."

    SvaraRadera