24 september 2011

Retrou...


Igår var jag på Åldringsvännernas loppis i Jeppis.

Om ja fynda na?

Jo, bland annat släpade jag hem en retrokappa med tillhörande cafe´gardin till köket för den skrattretande summan av 1.50 men framför allt hittade jag fem meter tio centimeters virkat handarbete som kan användas som gardinspets för den futtiga summan av tio euro.

TÄNK...

Någon sitter och virkar och virkar - meter efter meter...

OCH

Sen slumpas det bort för mindre än vad två kaffepaket kostar?

Jag fattar inte hur folk tänker men, å andra sidan, helt ok för min del - på det här viset kanske jag får ihop såna där gardiner jag fantiserat om iallafall - hade jag först varit tvungen att lära mig virka sånt där hade det ju ALDRIG blivit av.

När jag sen väl var på G...


Lade jag (via nätet) ett bud på en vinröd soffa från 60-talet typ den till vänster...

MEN

Färgen syns bättre på fåtöljen här:

Fåtöljer följde tyvärr inte med soffan...

FAST

Såna kan man ju skaffa efteråt - kanske svarta? Vem vet.

Nåja, vi ska väl börja med att se om jag får köpa soffan eller inte...

SEN

Får jag grubbla på resten.

En sak har jag iallafall så där sakta förstått...

Min inredningsstil börjar (för tillfället), helt klart, luta mot RETRO-hållet!

2 kommentarer:

  1. ..jag trodde det var en vinter-kappa.......

    SvaraRadera
  2. Nä, såna har jag hur många som helst (påstår mamma eftersom jag förvarat dem hos henne under sommaren) :)

    SvaraRadera