05 september 2011

Ner i diket o upp igen!


Att inte ha nån karl har ibland sina fördelar...

SOM

Till exempel när man krockar bilen. När jag, för x antal år sedan råkade ta fel på gas-, och bromspedalen (jag menar vaddå - det gör väl ALLA ibland) och då var tvungen att ringa gubben för att fråga vad vi hade för försäkringsbolag blev det ett HIMLA liv...

MEN

Den här gången behövde jag inte förklara mig överhuvudtaget...

FAST

OM jag hade varit tvungen att göra det hade det gått typ så här:

- Du älskling...
- Ja?
- Om bilen, mot förmodan...rent TEORETISKT skulle ha lite konstiga ljud UNDERIFRÅN...
- Vaddå "underifrån"?
- Ja, du vet...botten eller vad det nu är! Det där som är UNDER bilen!
- Ja?
- Ja, kan det då vara något som är löst eller så?
- Hur skulle det ha blivit löst?
- Nå...om bilen...mot förmodan...rent TEORETISKT då...skrapat mot någonting ett antal gånger!
- Som VAD?
- Nå...alltså...du vet ju att stora syster var och rida idag?
- JA?
- Å då tänkte jag att under tiden kunde jag ju åka till min jobbarkompis och plocka de där röda vinbären som hon ville bli av med...
- JA?
- Och hon bor ju där vid åkanten - där de just grävt upp nya diken och lagat nya avloppsbrunnar.
- Nå?
- NÅNSTANS där iallafall. Jag körde dit men sen visste jag inte vart jag skulle så jag körde till sidan för att ringa MEN sen kom en bil och då körde jag ÄNNU mer till sidan...
- Och?
- Ja...sen när signalerna började gå fram så började bilen glida ner :/
- Alltså vaddå "glida ner"?
- Den GLED ner! Sidledes!
- Oukei...
- Det var faktiskt ganska obehagligt - "Lilla damen" blev jätterädd - ett tag stod hela fanskapet till bil och GUNGADE.
- Så?
- Så jag var ju tvungen att parera det då ju och prövade backa men DET gick ju inte så då körde jag framåt istället.
- Framåt?
- Ja...typ...ner i diket då :/
*Tystnad*
- Men SEN när jag försökte komma därifrån så gick det varken fram eller back!
*Tystnad*
- Jag FÖRSÖKTE faktiskt men det var ju bara jord och lera överallt!
*Tystnad*
- Sen kom en jättegullig grabb och försökte knuffa upp den...fast...det gick ju inte heller...
- Hur fan kom du upp då?
- Min arbetskompis gubbe fick komma och DRA upp den - han var måttligt road kan jag säga :/
- SÅG nån det här då?
- Jamen herregud ändå - det är klart att folk SÅG det - det hände ju för hel*ete riktigt vid stora vägen - ALLA såg det ju!
*Tystnad*
- Så...kan du kolla om det är något som är löst där under är du snäll för nu måste jag blogga om det här...puss, puss...

















Här hade vi den NÄSTAN uppe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar