07 september 2011

Bara lyssna!


Det är mörkt där ute...

MEN

Framförallt - det BLÅSER!

Brukar ni någongång bara sätta er ner och lyssna på vinden?
Det gör jag...

OCH

DÅ slappnar jag av. Det är precis som om vindarna tar tag i alla saker jag går och grubblar över, river med sig dem och skickar dem till...eh...när ska jag egentligen lära mig väderstrecken på det här stället? Det där borde väl vara...norr? De far väl till Kokkola då antar jag?

IALLAFALL

Jag tycker alltså om när det blåser, så som idag!

Något annat som tog bort lite av mina tankar (men som också gav mig nya saker att grubbla över, tack för det du kära vän) var dagens givande samtal med min älskade småkusin "Lika enkel". Trots att vi genom åren bott långt ifrån varandra och mellan varven till och med nästan tappat kontakten har vi, tack och lov, alltid hittat tillbaka till varandra direkt vi träffats på nytt.


Tack för att du finns "Kusin lika enkel" - mitt liv skulle vara fruktansvärt tomt utan dig - du är min förkroppsligade kastvind! :)

Nu ska jag dra på mig en jacka - gå ut och sätta mig på balkongen en stund...

OCH

Bara lyssna!


1 kommentar:

  1. Tack själv. Skönt att prata med nån som förstår... likaenkel

    SvaraRadera