07 september 2011

Klump i magen!


Det känns som om jag har en enorm klump i magen - något som trycker på, gräver och får mig att känna mig olustig till mods.

Vad hittar vi för förklaring till det?

JO

Man ska INTE äta en hel pizza vid läggdags!

Vissa saker går ju aldrig hem!

Jag GILLAR att äta - när jag väl har något framför mig som jag VILL äta (allt som oftast - i stort sett allt) så går det undan - slafs slafs och så är det borta. Pizzan rök på 0,2 sekunder (typ) - ett under att jag överhuvudtaget hann tugga.

Min mamma påstår att jag har benägenhet för bulimi. Det stämmer nog - det här med att hetsäta går som en dans...

FAST

Spydelen var då inget för mig. Jag testade den EN gång när jag gick i sjömansskolan - den gången jag vräkte i mig tre stycken "Bounty" efter varandra på en rast. De var betydligt godare när de slank ner än när de kom upp kan jag säga...



Jag bestämde mig för att NEJ - det där var minsann inget för mig - på det där viset riskerade man ju att få avsmak för något man verkligen tycker om!

Jo, jag gillar fortfarande Bounty men nuförtiden äter jag dem sakta - först skalar jag av chokladen och SEN äter jag kokosgeggan.

Vänta lite nu...

Kanske jag borde göra samma sak med ALLT? Kanske jag då skulle börja äta SAKTA?

Nå, hur som helst är det försent med pizzan - även om jag nu skulle trycka ner ett kvastskaft i halsen skulle den klumpen inte komma upp - som det känns nu kommer den ALDRIG att lämna min mage - den kommer att stanna där och bida sin tid...

Trycka på, gräva och få mig att känna mig olustig till mods!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar