19 september 2011

En extremt produktiv dag - NOT!


Idag var det en av de där extremt produktiva dagarna när man tror att man ska hinna göra en massa grejer men det i slutändan inte händer någonting alls.

Det började med att jag (igår) kom ihåg att jag saknade en öppen spis.

När jag flyttade hit i våras bestämde jag mig för att bygga en egen "skorstensfri" spis av Lecablock m.m...

MEN

I och med att det sedan blev så förbaskat varmt glömdes hela saken bort - tills NU då...

OCH

Imorse, när jag dumpat "Lilla damen" hos dagistanten och hade massor med tid innan det var dags för mitt kvällsskift så började jag googla efter inspiration...

FAST

Efter en stund insåg jag att OM jag skulle få plats med en öppen spis var jag ju tvungen att möblera om - då behövde jag en ny soffa!


Jag började leta efter begagnade soffor - hittade (naturligtvis) inga - bestämde mig för att bygga egen - googlade inspiration...

OCH

Tillbringade en lång stund med det TILLS jag insåg dumheten med att 1. bygga öppen spis och 2. bygga soffa...

NÄR

Det egentligen bara är en hyreslägenhet jag bor i?

Vore det inte smartare att först 1. hitta någonstans att bo permanent eller en längre tid innan man 2. började med dylika projekt?


Jag började istället söka efter hus att hyra i A. Nykarleby B. Munsala C. Vexala D. Hirvlax E. Monäs F. Kantlax G. Jussila m.m.

MEN

Det tycks ju inte hyras ut några hus någonstans? Kanske folk hellre låter tomma hus förfalla istället för att krångla till det med hyresgäster?


Inte har jag råd att KÖPA nåt heller (åtminstone inte så länge jag har mitt hus i Kimito kvar) fast... man kan ju alltid TITTA...



Sedan övergick jag till att kolla husannonser...

OCH

Plötsligt hade jag suttit FYRA OCH EN HALV TIMME framför datorn - bara att lämna kvar disken på diskbänken, låta alla leksaker ligga huller om buller på golvet, strunta i att hänga upp tvätten, skippa dammsugandet och pallra sig iväg på jobb!

Deprimerande!
Verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar