11 september 2011

AWARD


Jag har fått en AWARD av "Trollgumman" - hon har kommenterat min blogg på följande sätt:

Bra skrivet med mycket humor :). Även hon en ensamstående mamma som nyss flyttat "högre upp i landet". Tuff brud ;)

Tack för det Trollgumman :))

1. Varför började du blogga?
Ja se där har vi en bra fråga! Jag har alltid tyckt om att skriva och ofta har jag suttit och skrivit ner mina tankar och funderingar på papper (som jag sedan kastat eller helt enkelt slarvat bort) - i och med bloggandet kunde jag skriva "ner" en del av allt jag funderar på och sedan använda den som en slags dagbok.

2. Vilka bloggar följer du?
Hmmm...jag har inte någon speciell typ av bloggar som jag följer - hittar jag en som jag gillar så följer jag DEN och ofta har den personen i sin tur länkar på SIN blogg till bloggar jag gillar. Tyvärr är jag urusel på att länka och spara adresser så emellanåt tappar jag bort en blogg och då saknar jag dem djupt - kämpar hårt för att hitta den igen - ibland lyckas det, ibland inte.

3. Favoritfärger?
VITT när det gäller inredning, SVART när det gäller kläder - dessutom strävar jag ju efter min rosarosaROSAskimrande värld...

4. Favoritfilm
Jag har många! 2012 gillar jag helt klart (NEJ, jag vill INTE höra hur "dåligt" den är!!!!), "The day after tomorrow" är också en favorit - egentligen gillar jag alla "nu går jorden under - tack och hej filmer". "The lake house" är ju bara sååååå romantisk och "Pass it forward" får mig att önska att konceptet fungerade och att vi kunde starta en sådan kedja! Sen har vi ju naturligtvis "Jakten på röd oktober" - många, många år sedan jag såg den första gången men gillar den än OCH alla "Jurassic Park" kan jag se om och om igen + en hel del till...

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
5.1. Egypten - har alltid varit intresserad av dess historia!
5.2. England (London) - vill gå i Henrik VIII´s och Elisabet I´s fotspår - se det DE såg.
5.3. Skottland & Irland - tryna borgar, slott och öppna landskap + små gulliga byar!!!!
5.4. Frankrike - besöka Versailles igen (den här gången utan trötta och griniga ungar som bara ville UUUUUT) och tillbringa en dag eller två på "Louvre" för att inte tala om katakomberna och de urgamla gravgårdarna.
5.5. Italien - ja...ROM då och Vatikanen!
5.6. Sverige - uppleva ett av de minnesvärda åskvädren och gå på Östra stranden när det är en riktigt häftig höststorm!

Just nu längtar jag till Kimito för de har Katia på besök :/

Jag vill ge denna "Award" vidare till dessa 5 fina bloggar:

En bloggkompis som jag hade lyckan att "hitta" för flera år sedan - jag gillar verkligen hennes sätt att skriva - både allvar och humor hittar man här!

Här skriver Sonja om det dagliga livet som pensionär + en del av vad som händer på Kimitoön (så tack vare henne har jag lite koll trots att jag flytt fältet)! :)

En blogg som får mig på bra humör varenda gång med sina korta, finurligt formulerade inlägg!

Min älskade dotters blogg - jag fattar inte varifrån hon fått all sin kreativitet och konstnärlighet? Blev hon utbytt på BB eller blev hon inte? Det är frågan!

Jag vet inte hur jag ska beskriva hennes blogg - den måste upplevas - inte bara ögnas igenom utan läs hennes inlägg så förstår ni vad jag menar!

Kiika - jag awardar inte dig för du fick redan en sån av Trollgumman! ;) Å dig kan jag ju inte heller awarda Trollgumman - då skulle det ju bli ett enda bollande fram o tillbaka! :))
Så det så!



3 kommentarer:

  1. Nämen...! Nu blev jag glad! Tack snälla för de fina orden!! Och för awarden! Aldrig fått någon förut :)

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Har du inte? Du är värd MÅNGA! :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för awarden, jag blev jätteglad. Min egen blogg som jag försökt hålla liv i ligger för döden och jag kommer låta den somna in helt nu. Men lägg gärna till mig på FB om du vill, Maria Börman heter jag!

    SvaraRadera