02 september 2011

Äta kakan och ha den kvar!


Idag var sista dagen för det här vikariatet på arbetscentralen och visst "harmar" det - speciellt när jag egentligen skulle ha haft tre veckor till bara jag inte hade börjat och slutat lite skola där emellan...

MEN

När en dörr stängs öppnas en annan (blaablaa)...

FÖR

Innan arbetsdagen var slut var ett nytt vikariat inspikat i kalendern - den här gången för hemtjänsten i Munsala, dvs där jag tillbringade hela sommaren.

Trots att det har sina nackdelar att bara vara inhoppare och ta de snuttjobb som kommer från en dag till en annan har det också sina klara fördelar. Jag kommer verkligen att sakna alla på AC (ja, kanske inte Petra då) men jag har under tiden jag varit där saknat alla på hemtjänsten - nu får jag nöjet att träffa dem igen...


Att hoppa fram och tillbaka kanske inte ÄR så illa iallafall?
Det kanske istället är det närmaste man kan komma att äta kakan och ändå ha den kvar?

Jag tror faktiskt det!
Ja, det gör jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar