21 mars 2010

Sommarjobba hemma

Egentligen hade jag ju tänkt hitta något deltidsjobb till sommaren för att få in lite välbehövligt klirr i kassan men det sket sig - "barnvakten" fick sitt arbetsschema ändrat så att det inte finns varken tid eller möjlighet att barnvakta regelbundet...

OCH

Att lämna ansvaret på storebror och storasyster många timmar i sträck är inte riktigt att rekommendera (Vaddå? Det var ju DU som skulle se efter henne! JAG!?! Nånej, det var ju DIN tur! Var ÄR hon då?)...


Om jag inte hittar ett heltidsjobb där jag får in tillräckligt med tjitjing för att det ska löna sig med dagvård är det bara att acceptera läget och hitta på något annat...

FAST

Sysslolös blir jag hur som helst inte - här FINNS det saker att göra!

För det första ska källaren städas upp i sommar - den här gången ska allt skräp som plockas bort fraktas bort istället för att tryckas ner i sopsäckar som sedan växer fast utanför källardörren i väntan på att förmultna...

OCH

Förråden uppe på vinden ska också gås igenom - till hösten ska man inte bara kunna öppna dörrarna utan att allt trillar ut - det ska banne mig eka när man pratar där inne!

Dessutom borde ungarnas rum där uppe på vinden både tapetseras (tapeterna finns redan hemma och väntar) och målas om + att inredningen ska bytas ut (gissa vem som dagligen sitter på Facebooks återvinningsgrupper och trynar)...

Här nere har jag ett block som jag fyller i vart efter jag hittar något som stör mig - bland annat vill jag måla alla dörrkarmar (förklara gärna för mig HUR de får alla skavanker), piffa upp kakelugnarna och kladda fast ny rappning på den murade väggen bakom dem.

MEN

Det här är ju bara en del av det jag, nu i mars, har kommit på - i maj är listan förmodligen flera mil lång och när hösten tar över kommer jag att vara totalt slut...

Det skulle ha varit betydligt enklare att få sommarjobba någon annanstans än hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar