07 mars 2010

Läs-, skriv-, och hörselsvårigheter

Igår roade "Lilla damen" och jag oss med att åka pulka - i ungefär en timme dundrade vi nedför backen här hemma i en jäkla fart...

FAST

Mot slutet var det nog mest jag som ville åka - jag hade glömt hur roligt det är!

När vi kom in var det dags att uppdatera Facebookstatus där jag då skrev in:

"Anette har, tro det eller ej, åkt pulka idag (med Lilla damen, inte själv) -vi for som en raket i en timme men sen ville hon in fast mamma skulle ha velat åka mera!"


Varpå min mamma kommenterar:

Mamma blev visst snurrig i huvudet?:-) och tappade orden.

Vaddå tappat orden? Vad hade jag nu missat? Jag läste texten om och om igen men hittade inte några större fel? Kanske jag bara var så trött efter allt det roliga att jag inte såg det?


Jag svarade:

-"Mamma är helt slut! :D"

DÅ ringde mamma som oroligt undrade hur det egentligen stod till med mig?! Jag inte bara missade ord i texten - jag bytte ju ut ord till andra som var helt upp åt väggarna - hade jag fått ett nytt hjärnsläpp (läs om det här) utan att jag förstod det själv?

FÖR

På hennes skärm stod det nämligen:

"Anette har, tro det eller ej, åkt pulka idag (med Lilla damen, inte själv) -vi som en raket i en timme men sen hon in fast skulle ha velat åka mera!"


OCH

"Mamma är helt SLAMPA! :D"

Det tog några minuter av kontrolläsning, en uppdaterad skärmvy och ett gott skratt innan vi fnittrande kunde fortsätta vårt samtal...

MEN

Även då uppstod missförstånd...

FÖR

När min mamma berättade att grytan hon lagat inte blivit god men att den ändå måste ätas upp hörde jag "kritan" istället för "grytan" och då blev ju jag naturligtvis orolig för att det var HON som fått hjärnsläpp - inte nog med att hon inte kunde läsa längre - under tiden hon satt och stavade helt fel satt hon dessutom och tuggade på kritor där uppe i Harjux!?!

Tack och lov ordnade även DET upp sig innan jag ringde några samtal och "för hennes eget lilla bästa" lade in henne på något hem...

Det är verkligen inte lätt att ha läs-, skriv-, och hörselsvårigheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar