09 mars 2010

Att oroa sig i onödan...

Min pappa ringde igår - det första han sade när jag svarade var:

-"Ja du, från och med idag måste du svara på alla samtal - jag har nominerat dig till Mix Megapols tävling där du kan vinna en resa till södern med deras tjejplan! Risken finns att du inte räknas på grund av att du bor i Finland men man kan ju alltid hoppas och oroa dig inte för ungarna - om du vinner kommer jag dit och ser efter dem! Jag hoppas du får åka!"


Nu sitter jag här och är rent ut sagt, skitnervös...

FÖR

Även om chanserna att jag skulle vinna i vanliga fall vore mikroskopiska - jag menar, jag vinner ju ALDRIG någonting - skulle det inte förvåna mig ett dugg om jag fick full pott på det här!

Den längsta tiden "Lilla damen" varit utan sin mamma är tre timmar och då ringde barnvakten (som för övrigt jobbat som dagmamma och KAN det här med barn) med gråten i halsen och bad mig komma och hämta henne för "det här bara inte går" - i och för sig var detta för ett halvår sedan - det kunde kanske gå betydligt bättre NU...

MEN

Om mamma var borta i en hel vecka, lite mer, tror jag att det skulle uppstå lite problem - ta till exempel det att hon inte sover hela natten och använder mig som napp för att somna om - GISSA om DET skulle krångla till det om jag var borta?!?

-"VAAAAAAAR ÄR MIIIIIN NAAAPPPP??"

FAST

Egentligen är det ju totalt onödigt att jag oroar mig - jag menar, jag vinner ju ALDRIG någonting - dessutom bor jag ju i Finland...

MEN

Det skulle faktiskt inte förvåna mig om jag vann det här!

(Men visst skulle jag åka om jag fick chansen - jag tror det vore riktigt bra i slutändan med lite semester även om jag förmodligen skulle vara totalt hysterisk de första dagarna och ringa hem i tid och otid för "att kolla läget")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar