07 februari 2010

Tvätt tvång...

Idag var jag tvungen att tvätta - tvättkorgen svämmade över...

OCH

Det hade ju inte varit någon större katastrof om det bara varit den som var full. Problemet var att den svämmat över otaliga gånger sedan senaste tvättsession - jag hade bara tömt innehållet i plastpåsar som jag släpat ner till tvättrummet och sedan "glömt bort" - problemet löst!



Nu har jag hängt våta kläder ÖVERALLT i hopp om att få den torr innan jag måste köra den i tvättmaskinen en gång till...

FÖR

Inte nog med att jag har svårigheter att få tvätten TVÄTTAD - när det en gång är klart är det ett dilemma att få den torr och DET är inget nytt problem!

(Text från gamla bloggen - april 2007)

Det REGNAR ute!

Varför gör det DET?

Jag LÄSTE faktiskt igår att de lovade varmt och skönt väder till måndagen - ok, det var på Aftonbladet, gällde ett annat land och förmodligen till på köpet Skåne men ÄNDÅ! Om det nu en gång STÅR att det ska bli varmt och vackert så RÄKNAR jag med det!

Hade jag vetat att det skulle regna hade jag ju inte lämnat tvätten hängandes där ute igår kväll. Jag hade faktiskt tagit IN den. Nu är den fem gånger blötare än vad den var när jag hängde upp den.

Och jag är sur!

Det här med tvätt är INTE min grej! Om jag skulle undersökas - om forskare skulle kolla upp hela min genetiska sammansättning och upptäcka att en pyttepytteliten del fattas - en pytteliten del som finns hos alla andra människor utom mig - ja, då har de hittat genen för tvätt!

Jag tror inte den finns hos mig - jag är tämligen säker på att den fattas!

Jag HAR försökt - jag försöker KONSTANT!

Innan jag fick barnen var jag en slarvmaja - de som kände mig redan då kan intyga vilken röra det alltid var omkring mig. Röra är kanske en smärre underdrift - det var ren skär KAOS! Jag hatade att städa, diska och tvätta kläder - för att inte tala om att laga mat. Hela lägenheten var ett katastofområde uppbyggt av damm, disk, smutstvätt och pizzakartoger.

Så blev jag gravid. Inom en vecka, d.v.s. INNAN det ens visades på något test, kröp jag på alla fyra och SKURADE GOLV! Jag kunde inte undgå att fatta att NÅGOT var annorlunda? Nu var det något som definitivt inte stämde?

Andra kanske blir stinna av HCG vid graviditeter - jag pumpades full med städ-, och diskhormoner och tydligen var nivån så hög att det ännu finns halter kvar.

Laga mat-hormonen dök däremot inte upp. Varför skulle den göra det? Jag var sambo med en som tycktes vara född till att laga mat - ingen skillnad VAD han gjorde smakade det gudomligt. Han ville (konstigt nog) inte att JAG skulle göra mat - enligt honom fanns det INGEN i hela världen som kunde få mat så smaklös som jag. Kanske gjorde jag det undermedvetet med flit? Jag kanske är smart innerst inne?

Så blev jag ensamstående med två barn och var TVUNGEN att laga mat. GUD vad tråkigt! OJ vad jobbigt. Ibland måste man ju bara syssla med sånt man inte tycker om så jag bet ihop och stod suckande och stönande vid spisen.

TILLS

Jag i januari fick mitt lilla hjärnsläpp. Kanske det inte var någon propp eller epileptisk störning? Kanske det helt enkelt var något som "föll på plats"? Området för "födofixning"? Plötsligt fick jag ENORM lust att laga mat - köpte in grytor, pannor, kokböcker. Möblerade om hela huset så jag kunde få in en köksö i köket. Nu blev det plötsligt roligt!

MEN

VAR TUSAN ÄR MIN TVÄTTGEN?????

Jag är väldigt duktig på att trycka NER tvätt i maskinen men det verkar vara en oöverkomlig sak att FÅ UPP den igen. Vet ni hur tvätt LUKTAR efter att ha legat blöt instängd i tvättmaskinen i ett par dagar? Tro mig - bara att tvätta om den igen!

OCH SÅ RULLAR DET PÅ!

Jag har dessutom min tvättmaskin i källaren. Det finns MILJONTALS spindlar i källaren som tycks VAKTA min tvättmaskin. Jag tror de har ett medborgargarde där nere vars uppgift är att köra bort mig OM jag mot förmodan får lust att tvätta. Det hjälper inte direkt till!

Jag HAR en torktumlare men den vågar jag knappt använda mer för då hamnar jag säkert på Aftonbladets svarta lista under "KLIMATHOTET" och om jag, mot förmodan, får UPP min tvätt och till och med får den UPPHÄNGD...

Ja då jäklar - DÅ BÖRJAR DET REGNA!

TROTS att de säger att måndagen ska vara varm och skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar