03 februari 2010

Konstiga ljud i natten

När jag hade skrivit klart föregående inlägg hörde jag plötsligt konstiga ljud från köket...

MEN

I köket lät det som om ljudet kom utifrån?

Jag ställde mig vid fönstret och glodde ut i mörkret med öronen på helspänn - vad VAR det där? Det lät precis som om någon slog metall mot metall - som om någon stod och dunkade mot metallräcket ute på vägen?

Vad var det för jäkla dåre som stod där utanför huset i beckmörka natten och bankade mot räcket?

Hastigt släckte jag alla lampor och smög mig tillbaka till fönstret - det kunde ju faktiskt vara en riktigt sjuk individ - såg han (eller hon) mig kanske vi vaknade upp mördade hela bunten imorgon bitti...

ELLER

Hade det hänt någon olycka där ute? Kanske någon hade kört i diket? Låg där halvt förlamad och enda möjligheten att få hjälp var genom att knacka i metallen?

FAST

Kom verkligen ljudet utifrån? Nu lät det mer som om det kom från frysen?

ELLER

Från golvet?

Kanske rören nere i källaren hade frusit och knackandet berodde på det?

Nääää?

Det tog sin lilla stund innan jag förstod att det var väggelementet som hade ljud - ett knäppande metallaktigt ljud...


Jag stängde, föga förvånad, av det - ytterligare ett problem i den oändliga sagan om uppvärmningsproblem...

OCH

Skrattade tyst åt min fantasi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar