28 februari 2010

Marsvin

Dottern har fått ett marsvin...

TROTS

Att jag sade NEJ typ 100 ggr innan jag uppgivet fräste fram ett JAJA DÅ!

Hade det bara varit HON som gnällde hade jag kanske kunnat hålla mig till det nekande svaret men min väninna (hon som hade marsvinet från första början) gaddade helt fräckt ihop sig med dottern och tillsammans körde de sedan en så massiv krigstaktik att jag till slut, totalt utmattad, var tvungen att vifta med vitt flagg och ge upp.


Vi har alltså nuförtiden även ett marsvin i vår lilla djurpark!

FAST

Nu är det ett jäkla nojs om att "marsvin kan inte vara ensamma - de får sociala problem och blir störda - man MÅSTE ha två (eller fler)". Att jag kontrar med att "marsvinet har ju för bövelen redan sociala problem - det är ju därför vi har hon" har ännu inte gått hem...

Vi får väl se hur det går...

"Ganska gullig trots allt"

2 kommentarer:

  1. ...ha,ha,ha,ha vet du inte? Jag vet....bara väntar på tllkännagivandet....../Far

    SvaraRadera
  2. Marsvin är beroendeframkallande ska du se. Med sitt oiii oiii och sina små krumsprång är de oundvikligen mungipehöjare.

    SvaraRadera