09 februari 2010

Ta det isigt...

Jäklar vilka istappar vi har här hos oss - en av dem, den utanför köksfönstret, är minst två meter lång - den borde verkligen förevigas på bild om jag bara förstod mig på kameran...

OCH

De som hotande lurpassar ovanför källardörren är inte mycket sämre de heller. Jag är helt säker på att de har illasinnade planer - att de bidar sin tid, samlar krafter, kalkylerar avstånd och bara väntar på rätt tillfälle att dimpa ner och krossa oss PRECIS när vi öppnar källardörren.

När JAG har ärende till källaren (dvs till tvättmaskinen = så sällan som möjligt) går in-, och utrantandet VÄLDIGT snabbt och systemet jag kör med för att få upp och fast dörren skulle säkert få förbikörande att höja på ögonbrynen...

MEN

Eftersom det går så fort som det går hinner de inte reagera...

FAST

Äldre dottern har tydligen inte vett att vara rädd - varenda gång hon hämtar hö eller annat kaninrelaterat från källaren är det samma sak. Det hjälper inte att jag VARJE GÅNG säger åt henne att "akta dig för istapparna ovanför dörren" - det enda jag får till svar är "JAAAAJAAAA!"...

OCH

Sedan tycks hon ta kaffepaus där under.

Ööööppna döööörreeeen - fuuuundeeeeraaaaa - gåååå iiiiin - stiiiiiga uuuuut - fuuuundeeeeraaaa - stääääänga döööörreeeen - öööööppnaaaa iiiigeeen - fuuuundeeeeraaaa - stääääängaaaa döööörreeen - bööööjaaaa sig neeer för att ploooocka upp brädet vi har mot dörren - sääääättaaaa bräääädeeeet mooot döööörreeen...

MEDANS

Jag hysteriskt sitter som på nålar här uppe och bara väntar på braket.

Grabben behöver jag åtminstone inte oroa mig för - jag tror inte han ens vet om att det finns mer gårdsplan än den mellan bilen och ytterdörren, förmodligen vet han inte ens om att vi faktiskt har en källardörr.

1 kommentar:

  1. ....ring till kjell och säg åt honom att ta stegen och klättra upp och knacka bort dessa............./far

    SvaraRadera