02 december 2007

UTAN FÖR LÄNGE?

Aldrig är det bra...

FÖR

När jag är som vanligt - joplar på med ett flin som sträcker sig från öra till öra...



Undrar folk hur jag kan vara så GLAD jämt?

OCH

När jag sedan har en lite sämre dag och för en gångs skull inte babblar på om allt mellan himmel och jord med ljusets hastighet...

JA DÅ...

Då undrar de varför jag är så tyst?

Är det något som trycker mig?

ELLER

Har jag bara varit UTAN för länge?

Det här med att vara UTAN för länge är en standardfras - tydligen förklarar det ALLT!
Ingen skillnad om man är arg, sur, bitter, ledsen eller bara inåtvänd - ALLT beror på att man inte "fått" på länge!

OCH

Om det verkligen ÄR så att man måste "få" med jämna mellanrum så är det inte alls konstigt att man är lite smått irriterad emellanåt...



Nästa gång någon frågar vad det är som trycker mig - varför jag är så tyst?



Tänker jag, helt kallt, svara:

Jag har inte FÅTT på LÄNGE!

Ska bli intressant att se hur de reagerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar