02 december 2007

NÅGOT ÄR FEL!

Oj då...

Nu var det tydligen dags för en sån dag igen...

FÖR

När jag VAKNAR trött, sur och grinig...

Vet jag att DET HÄR - det bådar INTE gott!

OCH

När jag sedan sätter mig framför datorn och kollar in hus till salu och granskar lediga arbetsplatsannonser på annan ort så är det bekräftat...

Något är fel!

Tänk att det ska vara så svårt att nöja sig med det man har?

VISST

För det mesta ÄR jag nöjd och även om inte ALLT är precis som jag tycker det ska vara så är det helt ok - det går att leva med...

MEN

Så händer något och så är det slut på nöjandet - så här tänker jag inte ha det - fuck this - nu ska det bli annat!

OCH

Hellre än att ta tag i saken som VERKLIGEN stör mig så är jag beredd att ändra ALLT?

Hur dumt är inte det?

NEJ

Den här gången ska jag handla annorlunda - den här gången ska jag ta tag i det störande momentet... försöka få någon ändring...

OCH

Går inte det....

JA

Då får jag väl helt enkelt mer tid över för bloggandet!

Önskar er alla en riktigt fin första advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar