14 december 2007

BOMULLSRÖRA

Det verkar som om vintern har bestämt sig - nu får det tydligen vara nog med slask och gråmulet - nu smäller det till och blir kallt...


FÖR


Just nu har vi åtta minusgrader ute...


FAST


Jag tänker inte klaga - jag orkar inte!


Den här veckan har varit en av de mest intensiva dagarna i mitt liv - att bara några dagar kan kännas som ÅR visste jag inte? Huvudet känns som bomull - varenda tanke behöver maximalt med koncentration för att kunna fullföljas och ÄNDÅ blir det en seg röra - det märks även här, nu när jag skriver - jag har redan glömt VAD jag skulle skriva om!


MEN


Vad gör det?


Det kunde vara betydligt värre!


Igår var jag tillsammans med dottern och julhandlade - grabben vägrade komma med - påstod att han hellre dog än gick tillsammans med oss i en massa butiker - konstig unge!


VISST


Jag var ju även och julhandlade på onsdagen men DÅ kom jag (till vänner och bekantas förtjusning) hem med TVÅ futtiga saker - ett kaffepaket köpt på en bensinstation och en begagnad film som jag i panik roffade åt mig på loppisen bara för att jag inte skulle komma tomhänt ut därifrån.


En hel dag i Åbo och jag kommer hem med ett kaffepaket och en dålig film?


GISSA om jag var DEPPAD - det var sällskapets fel - nästa gång han kommer med och handlar får han sitta i bilen och vänta - det är då ett som är säkert...


FÖR


Igår när jag shoppade tillsammans med dottern köptes det betydligt mer!


MEN


Ännu fattas det en hel del och DET borde jag åtgärda idag - tacka gudarna för att det finns något som heter Internet och näthandel!


Dessutom borde jag elda i kakelugnen, städa upp lite i den katastrofala röran som har uppstått här hemma, tvätta upp en del kläder, lägga ut fågelmaten jag köpt men inte ens fått uppackad...


Med mera...med mera....


OCH


Klockan tre är det dags att sätta igång och jobba igen...


MEN


Imorgon eftermiddag är jag ledig och DÅ hinner jag (peppar peppar) kolla upp vad NI har sysslat med de sista dagarna - jag har saknat er!


Önskar er en riktigt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar