22 december 2007

KÖR FÖRSIKTIGT

Jag trodde min dator skulle få en smärre chock...

Sätter hon på mig? Ska jag starta? Hur var det man gjorde det nu igen då?

MEN

Tydligen är det som att cykla - har den en gång lärt sig det så sitter det i...

FÖR

Det gick otroligt smärtfritt - tydligen blev den GLAD! I vanliga fall får jag starta om den tre gånger innan den hittar någon nätanslutning eller ens ids läsa in de personliga inställningarna - den här gången gick det som en dans - tjoff och så fungerade alltihop!

Duktig dator!

Min första lediga helg på sex veckor har just börjat - jag som hade tänkt sova som en gris halva dagen vaknade halv åtta...

Efter ett antal osaliga snurranden i sängen var det bara att ge upp - hunden ville ut och min hjärna krävde kaffe.

Egentligen hade jag inte tänkt starta datorn idag heller - det skulle vänta tills jag städat klart (vilket är dagens program) men så slog det mig...

ATT

Många av er åker ju bort över julen - sätter er i bilen och kör långa sträckor för att få fira tillsammans med era nära och kära...

OCH

Jag ville då hinna säga er en sak FÖRE - nämligen:

KÖR FÖRSIKTIGT!

Visst är det jobbigt att åka långa sträckor - ofta vill man pressa gaspedalen liiiiite till så att man sparar in en minut eller två...

MEN

Är det verkligen värt det?

Kom hellre fram lite senare och tryggt än inte alls - låt inte julen bli en helg med sorg istället för en helg med glädje!

NEJ

Nu MÅSTE jag ta mig i kragen och börja städa annars blir det ju inget gjort idag heller...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar