31 december 2007

GOTT NYTT ÅR = FÖRVIRRING!

Så var det dags igen en gång....

Nytt år!

Så fort det börjar gå relativt automatiskt att skriva ett årtal på en underskrift utan att i misstag skriva förra årets - ja då jäklar ställer de till det och ändrar årtal IGEN!

Inte undra på att man blir förvirrad!

DESSUTOM

...har jag ju stora bekymmer med att komma ihåg hur gammal jag är - varje gång någon frågar måste jag räkna ut hur gammal jag BORDE vara - i år har jag alltså först räknat bort 1971 från 2007 och kommit fram till att även om jag MENTALT stannade på dryga tjugo påstår årtalen att jag är 36 och NU - NU blir det att räkna PÅ NYTT!

NEJ

Det enda nyårsfirandet jag VERKLIGEN såg fram emot var när vi gick över till 2000-talet!

Där gick jag i spänd förväntan på allt elände som skulle slå till så fort klockan hade slagit tolv - alla datorer skulle ju stanna - hela samhället skulle få MEGAPROBLEM! Jag köpte till och med en KLÄNNING till DET firandet - en svart med paljetter - undergången skulle firas med stil!

FAST

TJI fick jag - den gången OCKSÅ!

Vad är nyårsfirande egentligen?

Man stressar upp sig med att det ska vara fin mat och överflöd av drycker - för det mesta sitter man dessutom fast i någon tradition - "nyårsafton firas tillsammans med urtråkiga Gösta och Gerda" - man tycker inte ens om Gösta och Gerda men det går inte att fira på något annat sätt - det bara ÄR så - så har man ju gjort de senaste tio åren!

Ju mer sprit man häver i sig desto mer irriterar man sig på Gösta som också häver i sig för mycket sprit för förr eller senare kommer han in i stadiet där han föreslår gruppsex - det är tydligen något han fantiserat om i alla de år man känt honom. Gerda säger inget men är glansig i ögonen - beror det på 1. för mycket sprit 2. att hon skäms över sin Gösta ELLER, Gud förbjude 3. att hon också sitter och fantiserar om gruppsex det lilla äcklet?

FAST

Visst kanske det har sin lilla charm att fira nyårsafton trots allt...

DESSUTOM

Fyller ju min pappa år idag!

Ett riktigt gott nytt år till er alla...

OCH

En JÄTTESTOR grattiskram till dig pappa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar