01 april 2012

Divla häst och planera höna


Min dotter och mor planerar för hästhållning. Snart är det talkodags - då ska det bankas ner en himla massa pålar i marken och fixas hage. Innan dess är det tänkt att jag ska spika ihop inredningen i stallet - det blir nog bra det...

MEN

Medans de divlar häst planerar jag HÖNA!

Jag har tillbringat en hel del tid pillande på telefonen (eftersom jag inte har någon dator och måste vänta på min tur) - gått igenom alla möjliga hönsraser - vad har de för egenskaper, vilken typ av omgivning ska de ha för att trivas optimalt, hur stora blir de osv.

OCH

Om livet vore så där himla enkelt som man önskar att det skulle vara skulle jag helt enkelt skaffa tre hönor som lägger ROSA ägg, tre hönor som lägger TURKOSA ägg och tre som lägger MINTGRÖNA!

Varför?

Det var väl en himla dum fråga - kan du inte se äggförpackningen framför dig? En svart förpackning - med pastellägg...

JÄTTEGULLIGT!

ELLER

Varför inte en förpackning med chokladbruna och rosa ägg?


Man kan ju alltid drömma - det blir väl nog helt vanliga vitäggläggande hönor i slutändan ändå - de där raserna som lägger de ägg jag vill ha är ju ASDYRA...

FAST

Kanske man kan pimpa dem lite? Om man plockar bort alla fjädrar från halsen på en Leghorn och klistrar fast dem på huvudet - tadaa så har man en korsning mellan Leghorn/Nakenhalsad/Holländsk vithätta?

Fattig man gör så gott han kan...



1 kommentar:

  1. " Innan dess är det tänkt att jag ska spika ihop inredningen i stallet - det blir nog bra det... ".........
    :).....låt oss först göra upp ritningar o.s.v.......

    SvaraRadera