16 april 2012

Analysering av Twilight!


Ett av mina många fel är ju det här med att jag blir så oerhört begeistrad av något jag finner intressant - egentligen är det alldeles för milt uttryckt - i vissa fall kan det till och med beskrivas att jag blir besatt av mitt nya intresse...

Himla intressant...

OERHÖRT fascinerande...

En stund...

TILLS

Jag, förr eller senare, drabbas av eftertankens kranka blekhet, börjar analysera...

OCH

Går vidare (och om någon av mina klasskamrater läser detta kommer de nu att flina igenkännande - tur att vi är på praktik annars hade jag väl fått höra 7856 diagnoser imorgon på alla bokstavskombinationer de tror sig veta att jag har...).

Till saken:

Nu har jag läst Twilight sagan x antal gånger. Om jag inte har fel så har första boken bläddrats från pärm till pärm tre gånger, bok nummer tre två gånger och sista boken en och en halv (jag gillar egentligen bara sista delen)...

MEN

Andra boken, "När jag hör din röst", har jag inte läst igenom överhuvudtaget!

Jag gillar inte den!

Blotta tanken på att "Bella" håller på att få ihop det med "Jacob" får mig att se rött, såna där fasoner vill jag INTE veta av. När jag såg filmen första gången för några år sedan satt jag och gapade - "Gå för hel*ete BORT därifrån!", "Vad håller du påååå med?", "Är du DUM eller?" - inte var det mycket bättre när jag kollade på den i förra veckan heller...

(Jag VET att jag inte har alla hemma)

FAST

När jag nu diskuterade böckerna med hon jag lånade dem av och jag berättade hur jag får SPUNK av andra boken, att jag helt enkelt inte klarar av den i och med att jag blir så förbannad på ungen för att hon överhuvudtaget kan TÄNKA sig att få ihop det med "Jacob"...


Berättade hon att hon, i sin tur, blev arg på EDWARD för att han stack?

Eh?
Varför det?

OCH

Nu kommer vi till det jag strävat efter hela tiden: Vi tänker olika!!!!

Vad är det "rätta" sättet att tänka? Vad säger min reaktion jämfört med hennes? Vad i min uppväxt, min miljö, mina upplevelser och livserfarenhet har påverkat mig att reagera så som jag gör och vad är det som gör att hon reagerar på ett annat sätt?

Om någon av er läst böckerna/sett filmerna så skriv gärna en kommentar och berätta hur andra boken/filmen påverkade er och VARFÖR - jag skulle nämligen väldigt gärna vilja veta hur andra tänker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar