09 april 2012

Vad är vitsen med hår?


Det här med hårväxt STÖR mig - inte på andra men på mig själv...

OCH

Det ironiska är att jag föddes med en hårgen som producerar egna anabola - på den tid det tar för andras hår att växa en centimeter gnider min hårgen händerna och växer TRE! Ibland tror jag att jag inte ens hinner ut från frissan innan det dammat iväg och ökat en centimeter på längden. Därför begär jag varje gång jag är dit att det ska tas KORT, VÄLDIGT kort, EXTREMT kort - bort med skitet bara - ta fast med maskin...

MEN

Ingen skillnad hur mycket som kapas - inom en vecka ser jag ut som Rölli igen...


What´s the point - helst skulle jag raka skallen och använda mig av peruk!

Nu är det dessutom inte bara huvudet som drabbas av min överenergiska hårgen - tyvärr är vi människor utrustade med hårväxt på andra ställen OCKSÅ. Vintertid går det väl an men på sommaren är det kört. Är det inte ögonbryn som ska plockas är det ben som ska rakas eller "linjer som ska trimmas" om man inte har en massa tid över vill säga och rakar bort ALLT man bara kommer åt - en dumhet som snabbt straffar sig - på en del ställen kliar det nämligen något vettlöst när det växer ut igen!

Jag fattar inte det där - varför vi människor överhuvudtaget BEHÖVER hår? Det är ju inte för värmens skull vi har det - inte ens jag har så mycket att jag kan gå utan kläder - i själva verket är jag ju så frusen av mig att jag gärna sitter med både yllesockor och jacka på mig inomhus...

ELLER

ÄR det?

Om jag nu slutade bry mig - om jag kastade alla ideer som har med hårvård att göra, slutar plocka ögonbryn, skippar frissabesöken, kastar alla rakhyvlar samt börjar stoppa i mig alla möjliga vitaminer, mineraler och oljor som främjar hårväxten och låter det frodas hej vilt...


Kanske jag inte behöver kläder alls nästa vinter?

Inga kläder=Inga för SMÅ kläder=Slutbantat!

Hmmm...

Värt att tänka på!

3 kommentarer:

  1. Ja ett helsike när håret börjar växa ut på vissa ställen när man rakat sig. Kliar så in i helvetes. Men va kan man om man gillar att raka sig? LÅt de växa o se ut som fan själv?

    SvaraRadera
  2. Ja du Benny, det är ett evigt dilemma! :))

    SvaraRadera
  3. Shave or not shave thats the fucking question. Men jag föredrar att shave.

    SvaraRadera